Egy hóesési effektus
Ebben az útmutatóban végigvezetjük Önt, hogy hogyan lehet egy hóesési effektust előállítani. Leírjuk itt, milyen egy grafikus reprezentációból egy hópehelyesés bemutatása és Akcióscripttel mozgásban való előállítása.
~ Összes útmutatás ~
Töltse be a kész projektfájlt: t1053.zip (2 KB)
- Kezdjen egy új projektet Flash Designerrel. Határozza meg a képkockának a nagyságát, pld. 400x400 képpont.
- A képkockának az időtartamát megváltoztatja, mialatt Ön a "Képkockák" palettában "Áljt" választ. Amivel az animációt ennél a képkockánál meg fogja állítani.
- A főmenüben választja Ön "Képkocka" > "Új", amivel egy újabb képkockát fog előállítani
- Működtesse az első képkockát egy mesterképkockában, mialatt "Képkocka 1" a "Képkockák" palettában kijelöli és a "Mesterképkocka" -mezőt kiikszeli.
- Válassza "Képkocka 2" és állítsa be első képkockát (Mester Képkocka (1)) mint háttér használatra.
Gyártson egy hópelyhet.
- A hópehely "Képkocka 1"-ben lesz előállítva.
- Rajzoljon egy kört, mintegy 16x16 képpont nagyságban, és állítsa a vonalszélességét a körvonalnak "semmire".
- Töltse ki a kört egy radiális színkitöltéssel, a közepén fehér és a széle felé átmenettel.
- Alakítsa át a hópelyhet egy üzemobjektumra, ezalatt "Szerkesztés" > "Üzemben megváltoztat" választ.
- Elnevezi a hópelyhet, ezalatt az objektumot kijelöli és a kontaktus szövegmenüben "Tulajdonságok" választ. Adjon egy új nevet, pld. "hópehely". Ez a név lesz variációs névként használva. Önálló ablakban kiikszeli "mint cél a programscript számára" mezőt.
- Helyezze a hópelyhet a munkafelületen kivülre.
Mutassa háttérnek.
- Menjen a "Mester kpkocka (1)"-hez.
- Válassza "Beillesztés" > "Forma és vonal" > "Háttér". Egy négyszög véletlen kitöltéssel lesz előállítva, ez a nagyság a képkockaüdvözlő rögtön.
- Előállít egy véletlen kitöltést egy függőleges színátfutással. A színt fenn a lefolyás szélén állítsa sötétkékre és az alsó szélét világoskékre.
Akcióscript
Menjen a "Képkocka 1"-hez és válassza "Képkocka" > "Akcióscriptet". A beviteli mezőben egy új megnyított ablakban tegye hozzá az alább megadott kódot.
maxschneeflocken = 100; var schneeflocken = new Array(); for(i=0;i< maxschneeflocken;i++) { schneeflocken[i] = Schneeflocke.duplicateMovieClip("schneeflocken"+i,100+i); // Zufallsbewegung schneeflocken[i]._x = Stage.width*Math.random(); schneeflocken[i]._y = Stage.height*Math.random(); // Skalierung der Schneefloken schneeflocken[i]._xscale = 40+Math.random()*60; schneeflocken[i]._yscale = schneeflocken[i]._xscale; // Bewegungsgeschwindigkeit und Bewegungsrichtung schneeflocken[i].yspeed = Math.random()*4+ 1; schneeflocken[i].increment = -0.025+Math.random()*0.05; schneeflocken[i].onEnterFrame = function() { this.radians = this.increment + this.radians; this._y = this.yspeed + this._y; this._x = Math.sin(this.radians) + this._x; if (this._y>Stage.height) { this._y = 0-10; this._x = 0-10+Math.random()*Stage.width; } } }
Ha hevesebb másik hóesést óhajt, adjon egy más értéket az első kódcellában (maxhópehely = 100;). Figyeljen arra, hogy minnél nagyobb értéket ad annál erősebb lesz a processzor terheltsége.
Az animáció-előnézetet indítása - F9 gomb.