3D-Animáció
~ Összes útmutatás ~Egy effektus mozgás pszeudo-3D-területen.
Töltse
be a kész projektfájlt: t1031.zip
Flash Designer változat: 5.0.23.2 vagy magasabb szükséges.
- Indítson egy új projektet Flash Designerrel.
- Állítsa a képkockaméretet 300x300 képpontra.
- A "Képkocka" palettában kiválaszt 0,05 sec időtartamot.
- Rajzoljon egy kört, ezzel elipsziseszköz használatával és a Ctrl-gomb
- Töltse ki a kört egy radiális színátmenettel - "Objektum" > "Kontur és felület" > "Színátmenet szerkesztés"
- A színt középpen beállítja #99FF66-ra és a színt a szélére #66CC66 -ra.
- Kattintson a "Beállítás" gombra.
- Új megnyított ablakban lehet egész pontosan több tulajdonságot a színátmenetnek beállítani. Például lehet színátmenetet a form keretben eltolni, forgatni vagy skálázni.
- "Delta
X" és "Delta Y" beadási mezőbe visz Ön "-50", amivel a gradiens nincs közpotban,
de egy kicsit balfelsőbe lesz helyezve. Megerősíti a választást az OK gombbal.
- Válassza a "Szerkesztés" > "Üzemben megváltoztatás"
- Kattintson
a jobb egérgombbal a "Gömbre" és válassza a "Tulajdonságot". Jelölje ki azt
"mint célt a programscript számára" Mezőbejelölés és állíts be egy új nevet
neki: "Gömb". Kattintson OK-t.
- Válassza
"Képkocka" > "AkcióScript" és
Szög++; // minden képkocka sarkánál 1 fokozat megnagyobbodás rad = Szög / 20; // Sarkon keresztül a gyorsaság osztódik // Új x és y kordinátái a gömbnek ki lesz számítva // sin és cos felveszi -1 és 1 közötti értéket X = Math.sin(rad) * 100; // X: -100 tól +100 képpontig vízszintes Y = Math.cos(rad) * 30; // Y: -30 tól +30 képpontig függőleges // A gömb kordinátái x és y ra helyeződik // (120,120) közepén van Gömb._x = 120 + X; Gömb._y = 120 + Y; // Gömb skálázás // 100 " kezdőméret Gömb._xscale = 100 + Y; Gömb._yscale = 100 + Y; // Másik gömbvilágosság Gömb._alpha = 75 + Y / 2;